6.15.2008

Indonesia Open VS Euro 2008







VERSUS





A : Do you like football?
(Apa kamu suka sepak bola?)
B : No, I don’t like it.
(Tidak, aku tidak menyukainya.)
A : Why?
(Mengapa?)
B : It’s very boring me if I watch football match.
(Sangat membosankan bagiku jika aku menonton pertandingan sepak bola.)
A : Lot of people love football, don’t they?
(Banyak orang mencintai sepak bola, bukan?)
B : Yeah, but exception of me.
(Yeah, tapi kecuali aku.)
A : So, what’s kind of sport do you like?
(Jadi, jenis olah raga apa yang kamu sukai?)
B : I am crazy about badminton.
(Aku tergilagila pada badminton.)
A : Who is you favourite?
(Siapa pemain favorit kamu?)
B : Taufik Hidayat. Do you know him?
(Taufik hidayat. Kamu tahu dia?)
A : He is from Indonesia, right?
(Dia dari Indonesia, kan?)
B : Yes, you are right.He is one of the best badminton athlete in Indonesia.
(Ya, kamu benar. Dia adalah salah satu atlet badminton terbaik di Indonesia.)
A : Yeah, he is very famous. He is a good player.
(Yeah, dia sangat terkenal. Dia adalah pemain yang bagus.)
B : Yups, that why I like him very much. Will you watch Indonesia Open next week?
(Yups, itulah mengapa aku sangat menyukainya. Akankah kamu menonton Indonesia Open minggu depan?)
A : Where the match will be held?
(Dimana pertandingannya akan diselenggarakan?)
B : I don’t know exactly. But it is sure to be held in Indonesia begin 17th of June. Do you want to watch it?
(Aku tidak tahu pasti. Tapi itu pasti akan diselenggarakan di Indonesia mulai tanggal 17 Juni. Apa kamu ingin melihatnya?)
A : I’m sorry. I don’t like badminton. I prefer to watch Euro 2008.
(Maaf. Aku tidak suka badminton. Aku lebih suka menonton Euro 2008.)

B : Oh...I see. Where will you watch it?
(Oh...aku mengerti. Di mana kamu akan menontonnya?)
A : On channel 1 of TV.
(Di TV channel 1.)


That is a conversation about sport between A and B. You can take many vocabularies from it. You can use other sentences to talk about sport. Here are some of them :
  • I like sports. (Saya suka olah raga.)
  • He is fond of sport. (Dia gemar olah raga.)
  • Lin Dan is a badminton player from China. (Lin Dan adalah pemain badminton dari China).
  • I have two tennis racket. (Saya mempunyai dua raket tenis.)
  • Can you swim? (Bisakah kamu berenang?)
  • Randy is a good runner. (Randy adalah pelari yang bagus.)
  • etc


Nur Alfi Ekowati
[15-06-1008]

0 komentar:

Posting Komentar